21 Kasım 2012 Çarşamba

Ljubljana - Slovenya

İkinci gezime bir arkadaştan gelen davet üzerine aniden karar verdim. Sabahın köründe uyanıp hazırlıkları yaptım ve diğer arkadaşlarla otobüs durağında buluşup tren istasyonuna gittik. Villach'ta aktarma yaptık ve Slovenya yolculuğu başladı. Üç saate yakın süren bir yolculuk oldu. Information ofise gidip haritalarımızı aldık ve gene yola düştük.

Klagenfurt ve Villach'tan sonra , havanın da kapalı olmasının etkisi büyük, biraz soğuk geldi bana Ljubljana. Burdaki gibi minik karakteristik evler beklerken apartmanlarla ve düzensiz sokaklarla karşılaşmak fena oldu. Klagenfurt gibi Ljubljana'nın simgesi de ejderha. Efsaneye göre şehir ejderhadan kurtarılmış.
Şehrin ortasında üç tane çok güzel köprü var (Triple Bridges) ve birincinin başında da ünlü ejderha heykelleri.

Köprüde fotoğraflarımızı çektikten sonra kaleye çıkmaya karar verdik. Asansöre para vermek istemedik, nasıl olsa kalabalığız güle eğlene yavaş yavaş merdivenlerden çıkarız biz dedik. Merdiven olmadığını öğrenene kadar her şey çok güzeldi. Kaleye çıkacak basamakları ararken aşırı dik bir patikayla karşılaşınca şok olduk. Benim gibi yürümeyi sevmeyen biri için resmen işkenceydi. Montla ve çantayla da çekilir cinsten değildi açıkçası. Soluk soluğa, güle eğlene, yavaş yavaş yürüdük.

Kaleye varınca tepeden şehri izledik ve gezmeye başladık.

Kalede yapacağınız bağış karşılığında yazı yazan minik bir kız vardı. Çok sevdim ben de ismimi yazdırdım.

Diğer köprü (Butcher's Bridge) çok sevimliydi. Korkuluklarına aşık çiftlerin aşklarının daim olmasını dileyerek astıkları kilitler vardı. Kalp şeklinde sevimli kilitlerden sonra bisiklet kilidine bile rastladık.

Sonra da Katedral ve Preseden Meydanı görüldü.

Üçüncü köprümüzü de görüp yemek yedikten sonra gezimizi sonlandırdık.

İlk başta soğuk hissetsem de gezdikçe beğenip sevdim Ljubljana'yı. En çok da ismini beğeniyorum. "Çok melodik, sanki kız ismi gibi." diye düşünürken araştırdım sevgili anlamına geliyormuş. Sonbahar ve kış mevsimleri boyunca gezmek zorunda olduğum için gittiğim yerlerin en güzel zamanlarını göremiyorum haliyle. Ljubljana baharda görülmesi gereken bir şehir bence. Romantik havasına güneşli hava eminim çok yakışıyordur.