15 Eylül 2012 Cumartesi

Şansım

Uzun bir aradan sonra tekrar bloga döndüm ve yazmaya kaldığım yerden devam ediyorum.

Hayatımda çoğu şey şans eseri gerçekleşti ve ben bazen ısrarla anlamak istemesem de evren bana şanslısın diye mesaj vermeye çalıştı. Kıyamam, hala da çabalıyor.

Aklıma ilk gelen olay liseye kaydımdır mesela. Aklımda fikrimde olmayan bir semtin aklımda fikrimde olmayan bir lisesine aklımda fikrimde olmayan bir insanın tavsiyesi üzerine gittim. Dört yıl boyunca iki vasıta değiştirmek hoş olmadı ama minibüs şoförleriyle aramda duygusal bir bağ oluştu ki tadından yenmez. Gene aklımda fikrimde yokken vasat öğrenci kimliğimle lise birinciliği hediye edildi bana. Evet hediye edildi çünkü istediğim liselerde bu olmayacaktı biliyorum ki. Neyse. Bu benim için büyük şans oldu çünkü istediğim bölüme yettiremediğim puanım kenara itildi ve "sen madem çok istedin böyle bir kontenjan var hadi gel İngiliz dili ve edebiyatı oku" dendi bana. Hazırlık atlama sınavını geçememiş olmam daha da  büyük şanstı çünkü  bana harika birini kazandırdı ve kendisi şu an en büyük şansım haline geldi.

On bir gün sonra ailemden, en sevdiğim şehirden ve şansım dediğim en sevdiğim insandan ayrılmak zorundayım. Erasmus Programı ile bambaşka bir ülkede ve şehirde olacağım. (Erasmus olayının şans eseri olması da daha sonraki yazılarımdan birinin konusu olacak.) Gitme zamanı yaklaştıkça gitme heyecanımın ve isteğimin yanına buradan ve sevdiklerimden ayrılmak istememe duyguları karışmakta ama bunu da şans olarak değerlendirip hazırlanıyorum yavaş yavaş.

Dört ay idare edecek eşyalarla doldurduğum bavulumda bana şanslı olduğumu, yalnız olmadığımı ve sevildiğimi hissettirecek güzeller güzeli minik bir kutum var.
Kutunun içinde de dudak uçuklatacak bir sabrın ürünleri var. Burada olmadığım gün sayısı kadar minik kağıt rulolar. Kağıtlarda da alıntılar, sevilen dizeler, sözler... Böyle bir hediyeye sahip olabilecek kadar sevmek ve sevilmek en büyük şans ve en büyük hediye.


İçindeki kurbağanın, leopar desenli göz bandının ve fincanların bambaşka hikayeleri ve anlamları var tabi ki.

Herkesin şansım diyebileceği bir dosta sahip olması dileğiyle...



t

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder